6 TIPS OM GOEDE FACEBOOK ADS TE MAKEN

Video ads op Facebook generen tot dubbel zoveel kliks als gewone image ads. De reden? Mensen kunnen zich beter identificeren met je merk en het is ook een efficiënte manier om nieuwe producten of diensten te leren kennen. Argumenten te over dus om in de do’s en don’ts te duiken. Daarom geven we 6 tips voor een epic succesformule voor video op Facebook.

1. Zet in op emotie.

Als je wil dat je content blijft hangen en meer kans heeft om viraal te gaan, moet je inspelen op het uitlokken van bepaalde emoties. Denk aan humor, een verrassingselement of een ontroerende toets. Het gaat immers niet om het product of de dienst die je verkoopt, maar de ervaring die het met zich meebrengt.

2. Maak ads die evenveel zeggen zonder geluid.

De meeste mensen – zo’n 80% – kijken Facebook video content zonder geluid. Daarom is het belangrijk dat je video’s een boodschap overbrengen zonder dat je kijkers het volume hoeven in te schakelen. Een andere belangrijke tip is het toevoegen van ondertitels. Met ondertitels zullen je Facebook video ads een dikke 10% langer worden bekeken dan de varianten zonder ondertitels. Let op! Facebook weert video’s die te veel tekst bevatten! Je kan tekst best toevoegen via de meta description in plaats van je video vol te stoppen met regels tekst.

3. Grijp de aandacht van je kijkers vanaf de eerste seconde.

De eerste tien seconden van je Facebook video ad zijn cruciaal voor de waarde van je advertentie. Verzeker jezelf er dus van om alles uit die eerste doorslaggevende seconden te halen. Probeer dus in de huid van je kijker te kruipen en te bedenken welke boodschap zijn/haar aandacht zou trekken. Probeer ook gerust verschillende ideeën uit, om zo te ontdekken welke boodschappen de beste resultaten halen. Zo kan je je latere campagnes enorm verbeteren!

4. Zet branding voorop.

Dus, de eerste tien seconden zijn ontzettend belangrijk. Sterker nog, de eerste drie seconden staan garant voor bijna de helft van de efficiëntie van je branding. Denk er dan ook aan om je merk te vermelden in die tijdspanne. Waarom? Een Facebookstudie toont aan dat je publiek 23% meer geneigd zijn je merk te onthouden tegenover 13% als je merk pas na vier seconden wordt gefeatured.

5. Plaats je CTA in het midden.

De meeste adverteerders kiezen ervoor om te eindigen met een CTA, maar zo mis je best wat kijkers die eerder hebben afgehaakt. Een call-to-action voorop plaatsen is ook geen goed idee, omdat je ze nog moet overtuigen van je boodschap. Door je call-to-action in het midden plaatsen, hou je je publiek vast wanneer ze nog aandachtig zijn. Het kan ook nooit kwaad om op het einde ook een (minder opvallende) call-to-action toe te voegen.

6. Optimaliseer voor mobiele weergaven.

Het overgrote deel van het Facebookpubliek bekijkt content in de mobiele versie. Denk er dus aan hoe je Facebook video ad mooi wordt gegeven op mobiele apparaten.

Verticale video’s zijn perfect voor smartphones, omdat ze het hele scherm innemen en dus mooi in de aandacht vallen.

Hulp nodig bij het creëren van goed converterende Facebook video ads? Neem contact met ons op en leg ons je idee voor.

Volg ons via onze social media kanalen.

Facebook logoInstagram logoYoutube logoVimeo logo

READY TO START A PROJECT?

Duigemhofstraat 101, 3020 Herent, België
+32 (0) 478 807 007 (NIKO : SALES)
+32 (0) 498 624 208 (BRECHT : CREATIVE)
+32 (0)16 88 74 84 | info@epicframe.be

Leave a Reply

Top