EPIC CASE – CRC INDUSTRIES: DE KRACHT VAN EEN PARTNERSHIP

CRC, een internationale producent van chemische spuitbussen en schoonmaakproducten, was op zoek naar een videopartner. Ze wilden namelijk meer dan gewoon “een filmpje”; ze zochten een productiehuis om mee in zee te gaan voor een hele reeks instructievideo’s. Omdat ze geleerd hebben dat hun klanten meer waarde hechten aan ‘echte’ video’s in live action dan aan animatievideo’s.

“Wij gebruiken vooral video om aan de klant te tonen hoe ons product werkt, en om onze unieke eigenschappen in de verf te zetten.”

(TIFFANY APPS, MARKETING OFFICER CRC INDUSTRIES)

Meer dan gewoon wat filmpjes maken

Het belangrijkste voor hen was dat ze een partner vonden die hun noden snapt en goed kan vertalen naar beeld. Die ze konden vertrouwen om de juiste videoproducten op tijd af te leveren, en die tegelijkertijd CRC kan ontzorgen in het productieproces ervan. Die er dus voor zorgt dat alle puzzelstukjes in elkaar klikken zodat ze kunnen focussen op de eigen kerntaken.

“We kozen voor heel concrete situaties om het vertrouwen bij hun eindgebruiker te gaan verhogen.”

(BRECHT WOUTERS – EPIC VIDEO STRATEGIST)

De instructievideo’s voor CRC richten zich op hun klanten, met name handelaars die zelf producten verdelen. Aan de hand van deze productvideo’s kunnen zij zien wat het product is, waarvoor je het kan gebruiken en hoe je het moet gebruiken. Het voornaamste doel van deze video’s is dan ook duidelijk informeren. Door de video’s simpel en beknopt te houden, kan alles makkelijk èn snel begrepen worden door de handelaars, en kunnen zij op hun beurt hun klanten juist informeren.

Merkherkenbaarheid komt voorop

Door alles in dezelfde stijl te filmen, met de correcte branding voor CRC en voor het specifieke product (denk dan bijvoorbeeld aan de juiste kleuren voor de juiste producttypes) zorgen we ervoor dat alles netjes bij elkaar past, en toch duidelijk van elkaar te onderscheiden is waar nodig.

Omdat we een duidelijke stijl hebben om te volgen, is het productieproces ook gestroomlijnd: vanuit Epic Frame weten we exact wat nodig is, en zo kunnen we sneller produceren en correct afleveren. Met een half woord kunnen we al aan de slag. Dat is de kracht van een partnership als deze.

De link tussen sales en marketing

Het belangrijkste aspect in de productie van deze video’s is hier wel communicatie. Door genoeg en duidelijk te communiceren, en kort op de bal te spelen, kunnen we vlot alles inplannen. Zo kan je dit zien als een groepsproject, met CRC aan de ene kant en Epic Frame aan de andere. Door onze goede samenwerking komen we steeds tot een goed eindproduct.

“Vooral ons salesteam is heel tevreden met de video’s, ook omdat ze er zo goed uitzien”

(TIFFANY APPS, MARKETING OFFICER CRC INDUSTRIES)

Een product dat heel handig wordt gebruikt door het Salesteam. Ze hebben het gevoel dat de organisatie zo meer professioneel overkomt en kunnen duidelijker tonen hoe hun producten in elkaar zitten.

En wat voor de toekomst?

Voor de Epic Frame/CRC samenwerking houdt het verhaal hier niet op; buiten de komende productvideo’s wil CRC Zich in de toekomst ook meer richten naar social media en particuliere klanten.

“Niet vergeten dat ook professionals op sociale media zitten, dus daar zit nog heel wat groeipotentieel.”

(BRECHT WOUTERS – EPIC VIDEO STRATEGIST)

Het enthousiasme om video in te blijven zetten is dus duidelijk nog steeds aan het groeien. Wij kunnen alvast niet wachten om te bekijken hoe dit partnership zal blijven evolueren.

Volg ons via onze social media kanalen.

Facebook logoInstagram logoYoutube logoVimeo logo

READY TO START A PROJECT?

Duigemhofstraat 101, 3020 Herent, België
+32 (0) 478 807 007 (NIKO : SALES)
+32 (0) 498 624 208 (BRECHT : CREATIVE)
+32 (0)16 88 74 84 | info@epicframe.be

Leave a Reply

Top