EPIC STORY – SIEMENS: JE DOELGROEP VANOP AFSTAND ENGAGEREN

Siemens Healthineers is een van de grootste leveranciers van Belgische ziekenhuizen en laboratoria. In samenwerking met de Belgische ziekenhuizen slaagden ze erin een innovatief netwerk van laboratoriums uit te bouwen, waardoor bloedtesten en medisch onderzoek uitgebreid en vergemakkelijkt kan worden. Baanbrekend werk dat het verdient om in de spotlight te staan.

De uitdaging van de Healthineers!

Ze benaderden ons met één simpel doel:  Ze wilden een filmpje dat toont welke wegen een bloedstaal moet afleggen van begin tot einde, en hoe dit allemaal in goede banen geleid wordt, dankzij Siemens Healthineers. 

 “1 Beeld zegt meer dan 1000 woorden, en we begrepen meteen dat video dé manier was om onze boodschap vlot en duidelijk over te brengen.” 

Jeroen Seaux –  Portfolio Solution Manager Automation & Digitalization bij Siemens Healthcare

Klinkt dat als een uitdaging? Bij Epic Frame gaan we die graag aan.

De doelstellingen uitlijnen

De bedoeling van dit project is voornamelijk om klanten aan te spreken die met dezelfde uitdagingen geconfronteerd worden als Siemens Healthineers.  Er is duidelijk een nood aan centralisatie in de manier waarop labowerk en stalen die in het labo binnenkomen verwerkt worden.

Siemens heeft een succesvolle manier waarop dit kan gedaan worden ontwikkeld, en wil dit met deze video tonen. Het doel is dan ook tweevoudig:

In de eerste plaats moet het filmpje informeren over hoeveel werk, coördinatie en techniek er eigenlijk nodig is om een bloedtest te analyseren. 

In de tweede plaats is het de bedoeling dat dit filmpje het nut en de noodzaak van initiatieven als dit aantoont en in de verf zet. 

“We kozen voor video omdat we merkten dat onze klanten steeds meer en meer online aanwezig waren. Het was een goede manier om dit verhaal over te brengen. We kozen om onze video gericht in te zetten op social media kanalen, en dan vooral Linked-In.”

Jeroen Seaux –  Portfolio Solution Manager Automation & Digitalization bij Siemens Healthcare

Samen met Epic Frame wordt er verschillende malen rond de tafel gezeten om dit idee beter uit te werken. 

Het uiteindelijke resultaat is een scenario waarin we een bloedstaal volgen doorheen het hele testtraject. Van doktersbezoek en bloedafname, tot de uiteindelijke resultaten. 

Filmmaken is ook een beetje valsspelen

De grote uitdaging van dit traject is dat dit een uitgebreid verhaal is. Het speelt zich niet zomaar af op 1 plek; het is het verhaal van een netwerk. Een netwerk van machines, van laboratoria, maar ook van mensen.
De samenwerking met Epic Frame was een wisselwerking tussen onze experts en hun experts. Het was vooral belangrijk dat iedereen in het team op dezelfde golflengte zat met ons verhaal. Wat wilden we vertellen? En hoe brengen we dat in beeld.”

Om dit te realiseren, steunen we dus op elkanders expertise. 

“Video is ondertussen een integraal onderdeel van onze marketing; we hebben elkaar een budget voor videomarketing, omdat we hebben gemerkt dat het echt een verschil maakt. We hebben gezien dat onze klanten de weg naar video gevonden hebben.” 

Jeroen Seaux –  Portfolio Solution Manager Automation & Digitalization bij Siemens Healthcare

Zo is The Siemens CHC Success Story niet enkel een medisch succes, maar ook een waar videomarketing succes.  

READY TO START A PROJECT?

Duigemhofstraat 101, 3020 Herent, België
+32 (0) 478 807 007 (NIKO : SALES)
+32 (0) 498 624 208 (BRECHT : CREATIVE)
+32 (0)16 88 74 84 | info@epicframe.be

Leave a Reply

Top