Stad Halle trok de zomer tegemoet met een duidelijk doel: zoveel mogelijk kinderen enthousiast maken om de vele fantastische speeltuigen in de stad te bezoeken. Ze kozen ervoor om een videoreeks te laten maken.
De medewerkers van “Jong In Halle” hadden hun huiswerk gedaan. Ze hadden op de jaarlijkse buitenspeeldag de oproep gelanceerd om massaal naar buiten te trekken. Iets wat een heleboel kinderen, dankzij het stralende weer, ook deden.
Video zorgt voor meer zichtbaarheid!
Alles werd op 1 dag gefilmd met een 4-tal camerateams, centraal gecoördineerd. Op een halve dag konden we zo 10 verschillende speeltuinen in beeld brengen. Zij brachten de kinderen voor de lens als eerste ervaringsdeskundigen. Uiteraard in al hun enthousiasme!
Want gezichten, emoties en vooral ook blije kinderen, dat werkt in en videomarketing campagne. Samen met bewegingen en teksten in beeld. Het zijn ook die verschillende elementen die we steeds samenbrachten in deze campagne voor social media.
Via sociale media hebben we de video’s dan in de zomer gelanceerd om zoveel mogelijk kinderen naar buiten te krijgen. De reacties waren zo lovend dat je alleen maar kan vaststellen dat video wérkt.
Shanah Noynaert – Deskundige Kinderen & Jongeren Stad Halle
De aanhouder wint
Sociale media hanteren algoritmes om te bepalen welke berichten je in je feed te zien krijgt. Pagina’s die regelmatig relevante content posten worden beloond. En video’s worden hoger gescoord. We beschikten over een brede databank, die toelaat om verschillende posts te laten maken.
“Het bereik was enorm. Mensen lieten zelfs plots weten dat ze niet eens door hadden dat er een speelplein in hun directe omgeving was.”
Shanah Noynaert – Deskundige Kinderen & Jongeren Stad Halle
De aanhouder wint, als het op organische online marketing aankomt. En net zo goed in videomarketing. Inzetten op sociale media is vooral een werk van lange adem vooraleer de échte resultaten binnenkomen.
Wees dus niet bang om uit te proberen en ga er niet van uit dat iedereen al je posts te zien krijgt. Kijk naar wat werkt, en doe vooral méér van dat.
En vooral, blijf spelen!
Volg ons via onze social media kanalen.
Volg ons via onze social media kanalen.