OPEN EN AGILE: DE TOEKOMST VAN EPIC FRAME

Begin 2020 startten we aan een change management project waarbij we een oplossing zochten voor de nood om meer resultaat te kunnen behalen met minder middelen en tegelijkertijd het team en haar leden te laten ontwikkelen. We kozen voor het concept van zelfsturende teams en de principes van de 5 frustraties van teamwork van Patrick Lencioni. Open en agile dus. De kort daaropvolgende lockdowns vertraagden deze overgang, maar hielden het zeker niet tegen. En na 3 lange jaren is onze transitie eindelijk voltooid.

En de innovatie beperkte zich niet tot het teamwork. Ook onze producten werden aangescherpt en we ontwikkelden ook geheel nieuwe concepten zoals tal van workshops en een ‘Video-as-a-Service’ concept.

Brecht Wouters, onze CEO en founder, legt met plezier uit hoe de toekomst van Epic Frame eruit ziet in de komende jaren.

Strategie van de partners staat voorop

We vinden het als video agency onze verantwoordelijkheid om proactief na te gaan denken over hoe onze producties nog beter uit de verf kunnen komen, rekening houdend met de strategie van onze partner. Verschillende formaten, thumbnails, call-to-actions, noem maar op.

We moeten er alles aan doen om onze partners zo succesvol mogelijk te maken. En dus koppelen we creativiteit en vakmanschap met marketingknowhow. Door inhoud en vorm af te stemmen op de doelstellingen en de doelgroep. Alles voor de best mogelijke resultaten.

Happiness at work voor meer resultaat

Sinds ik ondernemer werd is welbevinden op het werk een persoonlijke missie van mij geweest. Enerzijds omdat ik geloof in de toekomst van empathisch leiderschap, maar ook omdat ik heb ondervonden dat vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen tijdens mijn loopbaan zorgde voor meer engagement en inspanning. En dus ook een beter product voor de bedrijven waarvoor ik werkte.

Impact hebben op de organisatie, je veilig voelen op de werkvloer en jezelf kunnen ontwikkelen naar je kwaliteiten. Het bepaalt hoe je als medewerker het best mogelijke resultaat haalt. En daar wordt iedereen beter van. De organisatie, onze partners en vooral, de medewerkers zelf! We hanteren dus uitdrukkelijk een new way of working, waarin teamleden samen beslissingen maken in een vlakke hiërarchische structuur.

Scrum als belangrijkste tool

We leggen de verantwoordelijkheid van de project milestones en de planning bij elk individu. Zo houdt iedereen steeds een overzicht ondanks de drukke agenda. Maar elk teamlid kan dus ook de eigen taken beheren. Plannen wanneer welke taak kan gebeuren naar hun kwaliteit, maar ook om taken die minder liggen te kunnen delegeren.

En daar komt onze scrumtechniek goed van pas. We zitten dagelijks samen om de dagtaken en deadlines te overlopen, en daarbovenop twee keer per maand om onze manier van werken kritisch onder de loep te nemen. Het team localiseert zelf de uitdagingen die aankomen, en bedenkt een gepaste oplossing waar iedereen meteen mee aan boord is.

De toekomst is Epic!

We startten met deze transitie begin 2020. Dat het een aartsmoeilijk moment zou zijn om change management op te starten, dat konden we toen nog niet weten. Het bleek ook niet voor iedereen even gemakkelijk. Teamleden vertrokken, nieuwe kwamen erbij en sommigen gingen weer hun eigen weg. Maar na 3 lange jaren van bouwen is ons nieuw fundament gehard. De transitie is eindelijk afgerond. We zijn klaar om verder te bouwen aan ons verhaal. Op een open en agile manier.

En die toekomst zit boordevol ambitie! We mikken de komende jaren op een sterke groei in België en daarbuiten dankzij onze steeds verbeterende service en die nieuwe producten die we hebben ontwikkeld. We gaan onze workshops en nieuwe services uitrollen via videomarketing.be om bedrijven zo laagdrempelig mogelijk met video van start te laten gaan. En later willen we een nieuw team oprichten dat zich toelegt op nieuwe, eigen concepten!

Contact Banner

Volg ons via onze social media kanalen.

Facebook logo Instagram logo Youtube logo Vimeo logo Tik Tok logo

Love for talent

Onze échte uitdaging ligt dus bij mensen! Snel nieuwe teamleden kunnen inpassen en tegelijkertijd het talent in balans houden! En daarom ontwikkelen we een gerichte manier van werven, die de focus legt op mensen met een open geest. Volledig bereid om hun schouders mee onder ons baanbrekende project te zetten!

We werken ook tal van processen uit die het vaste kader rondom onze manier van werken uitlijnen en overdragen aan onze toekomstige talenten. Zodat we steeds kunnen blijven verbeteren en dus onze Epic service blijven garanderen, ook wanneer het gezicht van de organisatie evolueert. We doen dat door te blijven werken in kleine, apart functionerende teams waarbij de scrum master het contactpunt bewaart met andere teams en zo kan zorgen voor ondersteuning over heel de organisatie wanneer dat nodig is.

Opleidingen zijn ook van het grootste belang. En dan vooral door ruimte te geven aan leuke opdrachten die niet noodzakelijk commercieel van aard zijn en daarom creatieve vrijheid bieden. Boris de Ninja bijvoorbeeld, onze onnodig gewelddadige maar uiterst schattige agitator, is hier een product van dat de komende jaren een eigen leven zal leiden. Op die manier blijven onze teamleden hun kwaliteiten aanscherpen, maar kunnen ze ook hun creatieve ei kwijt.

Openheid en kwetsbaarheid in onze communicatie

We verwachten kwetsbaarheid van ons team en van toekomstige teamleden. En dus moeten we dat ook durven brengen. We brengen daarom dit jaar ons verhaal naar buiten. Uiteraard met veel video! Of eerder, het team gaat dat doen.

Er komt dus heel wat inkijk in wie we zijn achter de schermen, en hoe we dingen aanpakken. Oprecht en integer. En het doet me plezier om te zien dat de waarden die ik enkele jaren geleden heb afgelijnd, toen ik de enige bestuurder werd, spontaan uit de stemmen van mijn team klinken.

We kijken enorm uit naar dit nieuwe jaar, naar de nieuwe uitdagingen en het uitdiepen van partnerships. En vooral de nieuwe mensen die we zullen mogen omarmen!

Tot snel dus, in een jaar met meer Epic!

Cheers, Brecht van Epic Frame

Contact Banner

Volg ons via onze social media kanalen.

Facebook logo Instagram logo Youtube logo Vimeo logo Tik Tok logo

READY TO START A PROJECT?

Duigemhofstraat 101, 3020 Herent, België
+32 (0) 478 807 007 (NIKO : SALES)
+32 (0) 498 624 208 (BRECHT : CREATIVE)
+32 (0)16 88 74 84 | info@epicframe.be

Leave a Reply

Top