Videoproductie is een complex proces dat de kracht van teamwork nodig heft. Het doorloopt steeds verschillende fases. De pre-productie, de productie en de post-productie.
In de pre-productiefase wordt alles voorbereid, zoals het scenario, het storyboard en de planning. Tijdens de productiefase worden alle beelden, tekeningen en beeld- en geluidopnames gemaakt. Tijdens de post-productie worden dan die tekeningen geanimeerd, de beelden gemonteerd, speciale effecten gecreëerd en het geluid afgewerkt. Alle elementen komen samen tot 1 geheel. En dan is er nog de de publicatie en de marketing!
De nood aan expertise
Elke taak, elke fase, heeft een andere expertise en manier van werken nodig. Want het is heel moeilijk om als enkeling video volgens de regels van de kunst te maken. Die verschillende expertises hebben tal van verschillende skillsets nodig. En verschillende types van mensen. Die krachten bundelen onder 1 strategische en artistieke visie is een kunst op zich.
Bij Epic Frame slagen we daar heel erg goed in. En met resultaat. We worden omschreven als ‘flexibel’ en ‘vlot om mee te werken’. Dankzij de principes van agility en zelfsturende teams.
De kracht van welzijn op het werk
We geloven steevast in de toekomst van een werkvloer die aandacht heeft voor het welbevinden en de kwaliteiten van haar medewerkers. Innovatie en creativiteit worden absoluut key in het bedrijfsleven. En dat kan zich immers pas écht ontwikkelen in een team waar men zich veilig voelt. Waar men durft te praten met elkaar. Economische groei zal de komende decennia verschuiven van kwantiteit naar kwaliteit. Het ontwikkelen van het individu en menselijkheid binnen de organisatie zal bepalen of een organisatie succesvol is of niet.
Moderne technologie stelt kleine teams in staat complexe taken uit te voeren, waar vroeger een grote organisatie met veel kapitaal voor nodig was. Die supergrote mastodonten van zullen op termijn moeten opdelen in kleinere, meer wendbare organisaties. Teams van specialisten, die projectmatig en wisselend met mekaar kunnen samenwerken.
Wat brengt het op?
De focus op zelfontplooiing, specialisering en een goede balans in werk en privé heeft niet alleen voordelen op menselijk vlak. Een team dat zich goed voelt, dat goed praat. Dat continu de eigen werkwijzen op een effectieve manier bijschaaft en een enorme buy-in toont bij de eigen keuzes die ze zelf maakt. Dat als geen ander weet hoe de werkvloer in mekaar zit en dus de beste oplossingen kan vinden voor dagelijkse problemen. Dat zorgt voor resultaten voor de organisatie. Niet alleen door betrokkenheid en flexibiliteit, maar effectief door financiële winst.
Minder backofficekosten. Snellere speed-to-market. Almaar efficiëntere werkwijzen. Minder ziekteverzuim. Meer presteren op minder tijd. Minder doorloop in je personeelsbestand en dus minder opleidings- en onboardingskosten… en daar tegenover staat dan een verbeterde service. Meer flexibiliteit. Meer betrokkenheid en betere prestaties. Dankzij de kracht van teamwork. What’s not to love!
To be continued.
Volg ons via onze social media kanalen.
Volg ons via onze social media kanalen.