EPIC CASE – BILLIT: SAMENWERKEN VOOR HET BESTE RESULTAAT

Toen Niels van Billit ons vond via een advertentie op Google ging het snel. Op basis van zijn uitgebreide briefing gingen we aan de slag en stuurden we een minstens even uitgebreid dossier terug, met gedetailleerde offerte en plan van aanpak. We kregen snel het goede nieuws te horen dat we zouden gaan samenwerken.

Niels had al van in het begin een heel goed idee van de richting die hij uit wou gaan. Dankzij zijn verleden als redacteur bij ‘Iedereen Beroemd’ werd hij geïnspireerd door een oude generiek van het programma waar hij vroeger hart en ziel in stopte. De samenwerking werd snel naar een hoger niveau gestuwd, want we spraken dezelfde videotaal.

“Een partner met video ervaring kan een valkuil vormen. We wilden niet zomaar al hun ideeën overnemen. In de plaats daarvan gingen we intensief sparren om samen tot de beste oplossingen te komen.“

Brecht Wouters – Epic Video Strategist

We stellen steeds een team samen die exact de expertises bevat dat een project specifiek nodig heeft. Ons heterogeen team laat dat ook toe. Een van onze illustrators is gespecialiseerd in het bedenken van heel creatieve ideeën. We maakten daarom ook meteen ruimte vrij in haar agenda.

Vervolgens gingen we meteen aan de slag met het scenario dat Niels ons had doorgestuurd. Daar konden we alle belangrijke elementen uit puren, maar zorgden we er ook voor dat het geheel niet te lang zou worden. Video zorgt voor een heel hoge betrokkenheid bij de kijker, maar die duurt zelden lang. Daar moet je rekening mee houden.

Samen sparren maakt een video sterker

“We merkten dat het team van Epic Frame meteen voelde waar we naartoe wilden,” verklaart Niels. “Uit de eerste stijltekeningen die we kregen konden we meteen een favoriet uitkiezen. Eentje met veel kleur! Ze volgden ook niet klakkeloos de input die ik gaf, maar daagden ons telkens opnieuw uit. Zo kwamen we op heel wat meer ideeën dan wijzelf hadden kunnen bedenken. Uiteraard hielden we enkel de beste over.”

We staan er bij Epic Frame op om steeds de beste oplossingen te vinden. Dat kunnen we enkel als we zelf ook gaan nadenken en sparren met onze partners over de concerns die men heeft, en hoe we die kunnen oplossen. Dan kunnen we ook suggesties doen die het aangereikte idee nog beter tot zijn recht laat komen. Soms stellen we zelfs iets volstrekt anders voor als we geloven dat het de noden van een klant beter invult. Maar uiteraard gaan we nooit zomaar onze zin doen. De eindbeslissing ligt altijd bij onze partner.

“De flexibiliteit bij Epic Frame was een verademing. Geen strakke productieprocessen die de creativiteit beknotten. Dat was echt een meerwaarde.”

Niels Mahieu – Marketing Manager Bililt

Flexibiliteit is bij ons een hoeksteen voor eender welke samenwerking. Een creatief proces laat zich niet zomaar forceren, vooral niet bij een complex proces als videomaken. Daarom is onze manier van werken erop gericht om een partner zo duidelijk en concreet mogelijk te laten zien waar we naartoe willen. We krijgen de neuzen steeds snel in dezelfde richting.

“Bij andere agencies wordt er snel gewerkt in een heel vast stramien,” besluit Niels tevreden over onze samenwerking, “maar het team van Epic Frame stond steeds klaar om onze vragen op te vangen. Paste er iets niet binnen de afgesproken scope, dan kregen we steeds een goed doordacht alternatief. We werken zeker nog samen.”

Het was goed en intens samenwerken. Uiteindelijk willen wij ook altijd tevreden zijn met het resultaat.

Volg ons via onze social media kanalen.

Facebook logo Instagram logo Youtube logo Vimeo logo Tik Tok logo
Banner videohack

READY TO START A PROJECT?

Duigemhofstraat 101, 3020 Herent, België
+32 (0) 478 807 007 (NIKO : SALES)
+32 (0) 498 624 208 (BRECHT : CREATIVE)
+32 (0)16 88 74 84 | info@epicframe.be

Leave a Reply

Top